lboxdehaanHet archief van de Hoge Regerinig van Batavia uit de 17e en 18e eeuw is voor een belangrijk deel gedigitaliseerd. De afgelopen jaren is door The Corts Foundation en het Nationaal Archief van Indonesie (ANRI) ruim een miljoen scans van archiefstukken gepubliceerd op de Indonesische website sejarah-nusantara.anri.go.id .
Sluitstuk van deze jarenlange samenwerking is de recente online publicatie van 1175 kaarten en hun gegevens. Meest landmeetkundige kaarten van Batavia en omgeving geven inzicht in het landgebruik en landverdeling in die tijd.

Deze collectie is gevormd door de landsarchivaris de Haan die de kaarten uit het archief heeft gehaald en samengebracht in een aparte archiefcollectie. Deze collectie is nu gepubliceerd en doorzoekbaar gemaakt met de beschrijvingen die de Haan zelf in het begin van de twintigste eeuw al heeft gemaakt.

De collectie is te vinden op: ANRI collectie de Haan